From the Family and Friends of the Detainee Yasser al - Sir Ali

Yasser Ali is in danger
Khartoum on January 7, 2019

First, we would like to salute the Sudanese people's stand in the face of repression, corruption and injustice.
Yasser al-Sir Ali traveled to Sudan on 20 December 2018 to visit his sick father who passed away on 22 December 2018.
On December 25, 2018, Yasser was shot by a sniper in Khartoum.
The bullet broke the sixth rib and pierced the right lung to settle near the ninth vertebrale.
Physicians in Khartoum did not perform surgery to extract the bullet because it is in a sensitive area, and Sudanese hospitals are not equipped with the necessary equipment to perform this type of sensitive operation.
Yasser al-Seri spent 9 nights at Fadil Hospital in the ICU and was allowed to leave home on January 3, 2019.
Yasser al-Sir was supposed to leave Sudan on January 5, 2019, but he got banned from leaving the country.

On the morning of January 5, 2018, an armed force with guns invaded his place 12 of them in civilian clothes, some of them masked.
The force refused to provide any documents proving its identity or any legal prosecution against Yasser al-Sir Ali, who was taken
In a car without plates to the detention
So far, we have no information about his whereabouts or his health. His wife Hind Babeker Al-Nour sent a letter to the Director of the Security and Intelligence Agency, Lieutenant General Salah Abdullah Qosh, requesting his release given the gravity of his condition. She also filed an application to the National Human Rights Commission as well as a petition to the Constitutional Court for the same purpose.
In view of the critical health situation of Yasser Al-Sir Ali, we call on human rights organizations and human rights organizations to intervene to save his life and pressure the Sudanese authorities to release him and allow him to travel abroad to continue treatment immediately.

أخر التطورات

تقرير حول أبرز أحداث الأنشطة الاحتجاجية في موريتانيا - شهر ديسمبر2020
01/04/2021

تقرير حول أبرز أحداث الأنشطة الاحتجاجية في موريتانيا - شهر ديسمبر2020

الأنشطة الاحتجاجية في موريتانبا في شهر ديسمبر

موريتانيا إقرأ المزيد
تقرير حول  التظاهرات  الاحتجاجية في موريتانيا\ مارس وابريل 2021
05/05/2021

تقرير حول التظاهرات الاحتجاجية في موريتانيا\ مارس وابريل 2021

تميزشهري مارس وابريل 2021 باستمرار احتجاجات مقدمي خدمات التعليم ومطالبتهم المستمرة للوزارة بترسيمهم بما يضمن لهم كافة الحقوق التي يتمتع بها نظراءهم من المعلمين.

موريتانيا إقرأ المزيد
تقرير حول أخبار البيئة التمكينية كانون الثاني/يناير 2021
01/29/2021

تقرير حول أخبار البيئة التمكينية كانون الثاني/يناير 2021

آخر التحديثات حول وضع الفضاء المدني في الجزائر خلال شهر يناير 2021

الجزائر إقرأ المزيد
تقرير المجتمع المدني المصري مارس/أذار 2021
03/29/2021

تقرير المجتمع المدني المصري مارس/أذار 2021

في حين شهد شهر مارس/أذار تجديد حبس للعديد من العاملين والنشطاء بالمجتمع المدني؛ إلا أنه شهد نتائج ضغط منظمات المجتمع المدني لسنوات في بعض القضايا، كتعديل العقوبات قانون ختان الإناث وتدخل نقابة الصحفيين في قضايا القبض على الصحفيين على خلفية سياسية.  كما شهد هذا الشهر صدور بيانا مشتركا من 31 دولة أمام مجلس حقوق الإنسان التابع للأمم المتحدة، مطالبة مصر بالتوقف عن اللجوء إلى قوانين مكافحة الإرهاب لتكميم أفواه المعارضين والمدافعين عن حقوق الإنسان والصحافيين وإبقاء المنتقدين في الحبس الاحتياطي إلى أجل غير مسمى.  وهو ما طالبت به العديد من المنظمات الحقوقية في مصر منذ فترة في بيانات للمنظمات الدولية والدولة الأوروبية للضغط على مصر، وردت البعثة الدائمة لدى الأمم المتحدة في جنيف في بيان نشرته وسائل إعلام مصرية وانتشر على وسائل التواصل الاجتماعي، على انتقادات مجلس حقوق الإنسان الأممي بانتقاد أوضاع حقوق الإنسان في أمريكا والدول الأوروبية.  كما حاولت الحكومة المصرية توضيح تبنيها رؤية تشاركية مع منظمات المجتمع المدني من خلال اللقاءات المكثفة لوزيرة التضامن المجتمع المدني مع ممثلي المجتمع المدني المحلي والأجنبي لشرح اللائحة التنفيذية الجديدة وتوفق الأوضاع. وهو ما يؤكد على عودة اهتمام النظام المصري بالبعد الدولي في تعامله مع منظمات المجتمع المدني.

مصر إقرأ المزيد